주요연구실적 |
박사학위논문: 교양영어 수업에서 영어말하기 능력 향상을 위한 코칭 프로그램에 관한 연구(2010)
석사학위논문: 영어광고를 활용한 효과적인 학습영어교수 방안 연구(2001)
김주연. (2014). 셀프리더십과 영어학습 성취도, 흥미도의 관계 연구: 성별과 불안감을 중심으로. Modern English Education, 15(2), 203-226./ 학진등재
김주연. (2013). 영어교육 교수학습 방법으로서 코칭의 포지셔닝에 관한 실증적 연구. 발행처: 한국영미어문학학회/ 학진등재
신동일, 김주연. (2012). 토익 수험자의 인식 연구: 평가론 관점에서. 발행처: 21세기영어영문학회/ 학진등재
신동일, 김주연. (2012). 초등학생 자녀의 영어교육에 관한 학부모 인식연구: 심층면접 자료를 기반으로. 발행처: 팬코리아영어교육학회/ 학진등재
Shim, J. H, Kim, J. Y. & Park, H. S. (2012). A Study of English Learning Motivation for
High School Students in a New Town. 발행처: The 21st Century Association of English Language and Literature. /학진등재
김주연. (2010). 영어말하기 코칭 프로그램에 대한 인식 연구. 발행처: 중앙대학교영어교육연구소.
김주연. (2010). 영어말하기 코칭 프로그램의 모형 연구. 발행처: 한국외국어교육학회/ 학진등재
심재황, 김주연. (2010). 빙글빙글 어린이 역할놀이 영어교실.(저서) 발행처: 한국학술정보
신동일, 김주연. (2009). 영어 말하기 코칭수업의 효과성 연구: 자기소개 발표를 중심으로. 발행처: 한국영미어문학회/ 학진등재
신동일, 김나희, 김주연. (2008). 국내 TESOL 프로그램에 관한 탐색 연구. 발행처: 한국응용언어학회/ 학진등재
<학술발표>
Jooyun Kim. 2006. 11. English Education using Emotional Marketing Strategy.
Paper presented at the Conference of ALAK (Korean Journal of Applied Linguistics).
Korea University, Seoul, South Korea.
Jooyun Kim. 2010. 10. Learners' Perception of Coaching Program for Improving English Speaking.
Paper presented at the 18th Conference of MEESo (The Modern English Education Society).
Daejin University, South Korea.
Jooyun Kim. Dongil Shin 2011. 11. Understanding TOEIC Test Preparation from Test Takers'
Perspectives. presented at the Annual Conference of ALAK (The Applied Linguistics Association of Korea)
Jooyun Kim, 2013. 9. A Study of Self-leadership, Interest, and Achievement for Language Learners of English:
Moderating Effect of Gender and Anxiety. at the International Conference of Pan-Korea English Teachers Association,
Kyungpook National University, South Korea.
<Research Grants and Fund>
2006. Action research of utilizing junior English newspaper from Jung-Ang Newspaper
2010. Korean test-takers' perception on TOEIC from the perspectives of critical language testing from
Korea Research Foundation
2011. The empirical study on positioning of coaching as a English teaching method from Korea Research Foundation
<OtherAchievement>
1998. 3 Second language program University of Hawaii
2008. 8 Obtained a coach (Self-directed learning) certificate from Asia coaching center
2010. 8 Certificate of childhood English teaching: level 3
2003. 7 Completed of the speaking evaluation course from Education Evaluation of Korea
2010. 8 Certificate of the professional coach from Coaching Society of Korea
2008. 6 Completed of the education curse of FACETS and data analysis for English evaluation from
Dr. Shin's English evaluation center
2009. 8 Completed of the qualitative research analysis from Education Humanity Society of Korea |